نکات مهم در خرید تیرآهن

خرید تیرآهن

آشنایی با تیرآهن

آیا قصد خرید تیرآهن را دارید؟ آیا می دانید تیرآهن در چه ابعاد و متریال هایی تولید می شود؟ آیا می دانید کدام یک از انواع تیرآهن برای چه مصارفی مناسب می باشد؟ آیا برای خرید با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین تیرآهن فروشگاه معتبری را سراغ دارید؟

بدون تردید تیرآهن یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین انواع متریال ها و مصالح ساختمانی به شمار می رود که از دیرباز تا به امروز نقش بسیار پرکاربردی در ساخت و ساز داشته و به عنوان یکی از فلزهای پرمصرف در صنعت ساختمان سازی شناخته شده است. این محصول کلیدی و مهم در ساختمان سازی برای طراحی سازه های مختلف استفاده می شود که در انواع طرح ها و مدل های مختلف با بهره مندی از المان های متنوع تولید و عرضه می گردد که افراد بر اساس نیاز و مصرف خود می توانند مناسب ترین گزینه را حین خرید تیرآهن انتخاب نمایند. تیرآهن به عنوان یکی از مهمترین قطعات ساختمانی از نظر ظاهری به شکل H و L تولید می شود.

 کاربران می توانند این مقطع فولادی را در سایز بندی و ابعاد مختلفی تهیه کنند که در خصوص طراحی و بخش های تشکیل دهنده این محصول می توان گفت از دو بخش اصلی تشکیل شده و اندازه این دو بخش، تعیین کننده نوع تیرآهن می باشد. به همین منظور در خرید تیرآهن با توجه به قسمت بال و جان تیرآهن، نوع طراحی و ابعاد این دو بخش، مناسب ترین گزینه را در ثبت سفارش خود قرار دهید. توجه داشته باشید که بال این فولاد خود از دو بخش تشکیل شده است که به شکل موازی از یکدیگر قرار گرفته اند و بخش جان این دو مقطع را به یکدیگر وصل کرده است.

خرید تیرآهن

انواع مختلف تیرآهن

در خرید تیرآهن با انواع مختلف این سازه مواجه خواهید بود که هر یک دارای ویژگی های مختلفی و انحصاری می باشد اغلب تنوع این پروفیل در زمینه ظاهری و خواص مکانیکی بوده و در صنایع خاص مورد استفاده واقع می شوند. در ادامه به پرکاربردترین انواع تیرآهن در صنعت ساخت و ساز اشاره خواهیم کرد:

–         تیرآهن INP : تیرآهن INP به شکل I انگلیسی بوده و بر اساس استانداردهای چین و روسیه تولید و طراحی می شود از تفاوت بین تیرآهن INP با تیرآهن IPE می توان به ضخامت بال در طراحی آنها اشاره نمود که در این نوع پروفیل هرچه بال از بخش جان تیرآهن فاصله بگیرد با کاهش ضخامت مواجه می شود.

–         تیرآهن IPE : این پروفیل به تیرآهن معمولی شناخته شده و از نظر ظاهری شبیه حرف L انگلیسی می باشد. در تولید این سازه از استانداردهای اروپایی ایده گرفته می شود و بال این پروفیل ضخامت ثابتی را دارا می باشد. اکثر سازه های اجرایی با تیرآهن بر اساس همین استانداردها بوده و بال های ابتدایی و انتهایی آنها یکسان می باشد. خرید تیرآهن IPE در ایران از تقاضای بسیار برخوردار بوده و این نشان دهنده محبوبیت این پروفیل می باشد.

مزایای استفاده از تیرآهن

با خرید تیرآهن و اجرای آن در انواع سازه های مختلف می توان مزایای بی شماری را مشاهده نمود. همانطور که میدانید این فولاد یکی از مصالح پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی بوده و به شکل صنعتی تولید و طراحی می شود و احتمال خطاهای تولید برای این مصالح نزدیک به صفر می باشد. هم چنین با توجه به آماده بودن انواع مختلف این سازه می توان به مدت زمان اجرای کار سرعت بخشید و در کوتاه ترین مدت زمان می توان جهت اجرا و نصب تیرآهن در ساختمان های اسکلت فلزی اقدام نمود. هم چنین این ویژگی سبب شده است که در ساختمان های بلند با ارتفاع های زیاد به راحتی و سادگی از تیرآهن استفاده نمود.

 از دیگر مزیت های خرید تیرآهن و اجرای آن در صنعت ساخت و ساز، امکان توسعه در مراحل بعدی را می توان نام برد. هم چنین استفاده از این پروفیل در ساخت سازه های اسکلت فلزی نسبت به دیگر پروفیل ها، فضای کمتری را اشغال کرده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در عصر امروزه تمامی مهندسان به مزیت های بی شمار پروفیل تیرآهن در ساخت و ساز تاکید ویژه ای دارند. در سازه های تیرآهن امکان وصل قطعات ریز و درشت به یکدیگر وجود دارد و هر پروفیل فلزی و غیرفلزی به راحتی قابلیت جوش خوردن و اتصال به این قطعه را درا هستند. قطعاتی که به عنوان پیش ساخته در اجرای تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرند به راحتی قابل یافت بوده و برای اتصال به بخش های مختلف این پروفیل در نظر گرفته می شوند.

معایب استفاده از تیرآهن

مشتریانی که قصد خرید تیرآهن دارند بهتر است در کنار ویژگی ها و مزیت های این پروفیل به معایب و مشکلات آن نیز دقت داشته باشند که در ادامه به برخی از معایب تیرآهن اشاره خواهیم کرد:

–         امکان خوردگی و فساد پروفیل در برابر عوامل خارجی: کم شدن ابعاد این پروفیل در اثر عوامل خارجی از مهمترین معایب و مشکلات آن شناخته می شود که در مناطق مرطوب به خصوص در شمال کشور استفاده از تیرآهن برای پوشش سازه ها گزینه ایده آل به شمار نمی رود و در صورت استفاده از آن پیشنهاد می شود از پوشش هایی بهره مند شوند تا تماس تیرآهن با رطوبت و خوردگی کاهش داده شود.

–         ضعف در مقابل دمای زیاد: در مقابل دمای بالا، ساختمان های فولادی نمی توانند مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. در صورتی که دما تا 500 الی 600 درجه افزایش یابد و دمای سازه در این بازه باشد در این صورت مشکلات و خطرات جبران ناپذیر برای ساختمان به وجود م آید به همین منظور سازه های تحت پوشش تیرآهن برای مناطق سردسیر بهترین گزینه به شمار می رود.

–         تمایل قطعات فشاری به کمانش: تمایل به کمانش در این پروفیل با توجه به قطعات فلزی زیاد و ابعاد مصرف کوچک در آن، از معایب قابل توجه این محصول می باشد.

–         جوش نامناسب: با توجه به عدم مهارت کافی و استفاده از دستگاه های قدیمی برای جوش زدن این پروفیل سبب مقاومت پایین آن در پروژه ها می باشد به همین منظور بهترین روش اتصال این قطعات استفاده از پیچ و مهره می باشد.

خرید تیرآهن

کاربرد تیرآهن

همانطور که در جریان هستید پروفیل تیرآهن از فلزهای پرکاربرد و پرمصرف می باشد و هر کدام با کاربردهای مختلف در زمینه های متنوعی مورد استفاده واقع می شوند. در اکثر پروژه های ساخت و ساز و کارخانه ها از تیرآهن استفاده می شود و به جرات می توان گفت ایران یکی از کشورهایی می باشد که از این قطعه به وفور در پروژه های ساختمانی خود مصرف می کند و استفاده از تیرآهن در ایران با آمار بسیار بالایی مواجه می باشد. با خرید تیرآهن و اجرای آن در ساختمان ها می توان برای نگهداری بارهای مختلف وارده در طول سازه از ویژگی ها و قابلیت های آن بهره مند باشیم. کاربرد تیرآهن با توجه به استاندارد تولید، سایز و نوع آن مشخص می شود از جمله مهمترین موارد مصرفی از تیرآهن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–         ساختمان سازی، پل سازی

–         تیر در پوشش سقف

–         پل های لانه زنبوری

–         ستون، نعل ساختمان و خرپا

در خرید تیرآهن با توجه به نوع مصرف خود می توانید تیرآهن IPE را در اولویت خود قرار دهید این پروفیل از مقاطع سنگینی به شمار می رود که تنها چند تولیدکننده به طراحی و ساخت آن پرداخته اند. به گونه ای می توان گفت تیرآهن IPE از پرفروش ترین و پرتقاضاترین انواع مدل های این پروفیل می باشد.

ابعاد تیرآهن

یکی از موضوعاتی که در حین خرید تیرآهن بایستی مشتریان و خریداران به آن دقت و توجه داشته باشند سایز و ابعاد پروفیل فولادی تیرآهن بوده و در ادامه به جدول سایز تیرآهن ارائه شده در آهن اتحاد اشاره خواهیم کرد که با در اختیار داشتن این جدول مخاطبان می توانند به راحتی انتخاب خود را نهایی کنند.

 

ردیف

سایز تیرآهن ارتفاع (mm) عرض بال (mm) ضخامت جان (mm) ضخامت بال (mm) وزن شاخه 1 متری (kg) وزن شاخه 12 متری (kg)
1 IPE12 120 64 4.4 6.3 10.4 124.8
2 IPE14 140 73 4.7 6.9 12.9 154.8
3 IPE16 160 82 5 7.4 15.8 189.6
4 IPE18 180 91 5.3 8 18.8 225.6
5 IPE20 200 100 5.6 8.5 22.4 268.8
6 IPE22 220 110 5.9 9.2 26.2 314.4
7 IPE24 240 120 6.2 9.8 30.7 368.4
8 IPE27 270 135 6.6 10.2 36.1 433.2
9 IPE30 300 150 7.1 10.7 42.2 506.4

خرید تیرآهن

روش تولید تیرآهن

فولاد تیرآهن مانند میلگرد محصول نورد گرم شمس بوده و بعد از پیشگرم شدن شمس اولیه، به داخل دستگاه نورد انتقال داده می شود و پس از چند مرحله نورد براساس استاندارد ها تیرآهن از خط تولید خارج شده و با بررسی های لازم در راستای کنترل کیفی و پرداخت سطح تیرآهن جهت مصارف در زمینه های مختلف در پروژه های ساخت و ساز به دست مشتریان و خریداران رسانده می شود. این پروفیل از جمله مقاطع طولانی فولادی بوده و نقش گسترده ای را در صنایع مختلف دارا می باشد به همین منظور خرید تیرآهن روز به روز در حال افزایش می باشد که این نشان دهنده اهمیت استفاده از این فلز پرکاربرد در میان اقشار مختلف می باشد. روش تولید تیرآهن تاثیر بسزایی در کیفیت و کارایی این پروفیل داشته و در این راستا بهتر است هنگام خرید تیرآهن اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه تولید و المان های استفاده شده در ساختار آن به دست آورید.

فرایندهای ثانویه قابل اجرا بر روی تیرآهن

کاربران در خرید تیرآهن باید به کاربرد پروفیل انتخاب شده بسیار دقت داشته باشند چرا که انتخاب نامناسب آن می تواند خسارت های بسیاری را به دنبال داشته باشد. پس از خرید تیرآهن شاید نیاز باشد یک سری فرایند های ثانویه بر روی پروفیل انجام داده شود که از جمله این فرایندها می توان به برشکاری و شبکه کردن تیرآهن اشاره نمود. که در این راستا انتخاب و خرید گزینه مناسب از فواید و مزیت های بسیاری برخوردار خواهد بود.

خرید تیرآهن

قیمت تیرآهن

در خرید تیرآهن از جمله مهمترین موضوعاتی که برای مخاطبان جای سوال می باشد نرخ قیمت انواع مدل های تیرآهن می باشد که این مورد در انتخاب پروفیل تیرآهن تاثیر بسزایی دارد. در این خصوص می توان گفت قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی از جمله وزن پروفیل، نوع کاربرد تیرآهن  و نوع استاندارد مقطع بستگی دارد. یکی از رایج ترین روش های محاسبه وزن تیرآهن، بهره مندی از جدول وزنی بوده و این جدول طبق استاندارد ایتایل طراحی شده و اطلاعات درج شده در آن به مشخصات هندسی پروفیل مربوط می باشد.  خریداران و کاربران می توانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت می توانند از طریق وب سایت ما اقدام نموده و با دریافت مشاوره های لازم از کارشناسان ما به نرخ روز انواع تیرآهن در استاندارد های مختلف پی ببرند. توجه داشته باشید که هر یک از فروشگاه های عرضه کننده این فلز بر اساس نوع کیفیت محصول خود نرخ های مختلفی را برای فروش در نظر گرفته اند که مخاطبان می توانند با در نظر گرفتن نیاز و مقدار بودجه در اختیار ، مناسب ترین گزینه را خریداری و در پروژه های سنگین مورد استفاده قرار دهند. در طول سال با تغییر و تحول در نرخ قیمت تیرآهن مواجه می باشیم که این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و تغییر هر یک از پارامترها سبب ایجاد تحول در قیمت روز تیرآهن می شود از جمله موارد تاثیرگذار در نرخ روز تیرآهن می توان به قیمت شمش، برند، نرخ دلار و … اشاره نمود.

خرید تیرآهن

خرید تیرآهن

به منظور خرید تیرآهن در بهترین کیفیت و کارایی می توانید از وب سایت ما اقدام نموده و این سازه را با ویژگی های منحصر به فرد تهیه نمایید. فروشگاه ما به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین عرضه کنندگان انواع مدل ها و برندهای تیرآهن توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان و خریداران را به دست آورد. شما نیز میتوانید برای خرید تیرآهن با هزینه ارزان قیمت به فروشگاه آنلاین ما مراجعه نمایند. هم چنین در زمان خرید تیرآهن پیشنهاد میشود حتما اطلاعات دقیق در خصوص وزن، ابعاد و نوع استاندارد و کیفیت تولید سازه به دست آورده و پس از تایید ویژگی ها و مشخصات پروفیل ها سفارش خود را نهایی کنید.

ایمان جعفری
ارسال دیدگاه