اخبار حوزه فولاد به تاریخ 1402/03/01

حوزه فولاد

حوزه فولاد؛ مشروح مهمترین اتفاقات و اخبار 

 

  • شرکت فولاد خوزستان (نماد بورسی فخوز) در ۲ ماهه نخست سال جاری، بالاترین سهم را در تامین نیاز کشور به شمش فولادی داشته است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۵۶ شرکت فولادی اقدام به عرضه شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا کرده‌اند که سهم فولاد خوزستان از کل عرضه شمش در بورس کالا ۲۲.۳ درصد و سهم این شرکت از کل معاملات شمش در بورس کالا ۲۲.۷ درصد بوده است. فخوز بالاترین سهم را هم در عرضه و هم معاملات شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا داشته است.

 

  • کارکنان شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با تولید ۸۶۱۱۰ تن آهن اسفنجی موفق به ارتقای ۱۰۰۲ تنی رکورد ماهیانه این محصول در اردیبهشت‌ماه شدند و در حوزه فولاد خبرساز شدند.

 

  • عباس خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور: “برای تامین ریل پروژه‌ها، صرفا روی ذوب آهن اصفهان حساب می‌کنیم.” ذوب آهن اصفهان که تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود، از ابتدای سال جاری تابحال، به موازات تولید سایر محصولات، حدود 5,500 تن از انواع ریل را تولید کرده و حدود 30,000 تن ریل نیز سفارش گرفته است. همچنین تولید 100,000 تنی ریل را نیز تا پایان سال 1402 در برنامه کارخانه قرار داده است. محصول با ارزشی که از اوایل مردادماه سال جاری، افزایش تولید 30 درصدی آن به ثمر خواهد نشست و همچنین 60,000 تن از آن نیز در محورهای ریلی سراسر کشور استفاده شده است.

 

  • داده‌های گزارش انجمن بین‌المللی فولاد ضدزنگ، از افزایش مصرف جهانی این محصول در سال آینده میلادی و پایدار بودن جو بازار در سال جاری خبر می‌دهد.

 

  • آئین رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد بازار عرضه و تقاضای مستقیم، مردمی‌سازی اقتصاد تجدیدپذیر و ایجاد فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر، در یکشنبه اول خرداد برگزار شد.

 

  • معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه غلامرضا سلیمی، ضمن تشریح برخی از دستاوردهای این شرکت در سال 1401، از افزایش تولید با تمرکز بر تولید محصولات ویژه و باارزش افزوده بالاتر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه در سال 1402 یاد کرد.

 

  • انعقاد تفاهمنامه بین شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و بانک سینا؛ با هدف ارتقاء و گسترش سطح همکاری‌ها و ارائه خدمات بانکی و ارزی، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که در حوزه فولاد فعال است و بانک سینا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

  • بومی‌سازی ضخامت‌سنج دیجیتال اشعه ایکس در فولاد مبارکه؛ بهزاد شیرانی، مدیر بازرسی فنی و اتوماسیون فولاد مبارکه گفت: این پروژه برای اولین بار در کشور اجرا شده و می‌توان از آن به‌عنوان یک پروژه ارزنده و ویژه ملی در حوزه فولاد نام برد.
مهدی احمدی
ارسال دیدگاه