امکان توقف فعالیت صنایع فولادی نیست/راهکار استفاده از آب خاکستری

حسین ملکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آب بر بودن برخی صنایع استان یزد از جمله صنایع فولادی اظهار داشت: این صنایع در استان یزد بدون توجه به آمایش سرزمین شکل گرفته اند اما اکنون دیگر امکان توقف فعالیت آنها نیست.

وی عنوان کرد: توقف فعالیت‌های صنایع فولادی علاوه بر ضربه به اقتصاد استان، بیکاری طیف گسترده ای را نیز به دنبال دارد و جبران آن به سرعت امکان پذیر نیست بنابراین به جای راهکار توقف این صنعت آب بر، باید به دنبال راهکاری برای تامین آب باشیم.

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد عنوان کرد: بازچرخانی آب یکی از مهمترین اتفاقاتی است که می تواند صنایع آب بر را سر پا نگاه دارد و خوشبختانه استان یزد در این زمینه از استانهای پیشرو است.

ملکی نژاد ادامه داد: البته باید ملاحظات اکولوژیکی و فرهنگی منطقه نیز مدنظر قرار گیرد اما در حال حاضر بهتری راهکار برای صنایع آب بر، استفاده از آب بازچرخانی شده یا آب خاکستری است.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط کارشناسان آب منطقه‌ای و محیط زیست استان یزد بیان کرد: مبحث تصفیه آب در یزد امیدوارکننده است اما این موضوع باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

دبیر کانون تفکر آب استان یزد تاکید کرد: در حال حاضر تصفیه آب فاضلاب خانگی می تواند کل نیاز فضای سبز استان را حل کند اما در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته و گرچه یزد از استانهای پیشرو در تصفیه آب به شمار می رود اما از ظرفیت‌های موجود به طور کامل استفاده نشده است.

ایمان جعفری
ارسال دیدگاه