سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

44117901۰۲۱

با ما در تماس باشید

تولید مقاطع خاص

تولید مقاطع خاص با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی

در صنعت ماشین سازی و ساختمان سازی برخی از مقاطع خاص باید مورد استفاده قرار بگیرند. مراحل تولید مقاطع خاص بر اساس استانداردهای مشخص شده می باشد. شرکت تجارت فولاد فراز به عنوان وارد کننده، تامین کننده و صادر کننده می تواند هر یک از مقاطع خاص را برای شما با قیمتی مناسب آماده سازد. روی هر یک از قطعات خاص کنترل کیفی به صورت هوشمند انجام می شود تا در مورد کیفیت قطعات اطمینان خاطر به دست آید. شرکت تجارت فولاد فراز در زمینه بازار آهن آلات و هر یک از مقاطع فولادی زمینه ای مناسب فراهم کرده است.

 

 

 

تولید مقاطع خاص به صورت مستقیم و غیر مستقیم

هر یک از انواع مقاطع خاص را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می کنند. روش مستقیم را به طور معمول برای پروفیل های باز مورد استفاده قرار می‌ دهند. هر یک از فولادها طی فرایند مشخص شده مانند فرایند شکل دهی باید به صورت مستقیم به مقاطع خاص تبدیل گردند. همچنین باید بدانید در روش مستقیم به جوشکاری نیازی نیست. اما در روش تولید هر یک از مقاطع خاص باید ابتدا لوله تولید گردد. پس از آن گوشه لوله ها را گوشه دار و زاویه دار می کنند. در نهایت پروفیل ها در روش غیر مستقیم تولید می شوند.

به فرایند تولید و شکل دهی هر یک از مقاطع خاص که با استفاده از غلطک ها انجام می شود رول فرمینگ می گویند. به این طریق که ورق ها در این روش باید ابتدای خط تسمه و ورقه قرار بگیرند. تا با استفاده از از غلطک ها عملیات صافکاری انجام شود. پس از آن ورق ها جهت شکل دهی باید وارد غلتک ها شوند. در این مرحله باید پانچ کاری انجام شود. در پایان پروفیل ها در ابعاد و طول مشخص شده بریده می شوند. انواع پروفیل ها را با استفاده از روش های رول فرمینگ تولید می کنند. این روش یکی از روش‌های دقیق و پرکاربرد برای تولید مقاطع متفاوت خاص به شمار می رود.

چگونگی تولید هر یک از مقاطع فولادی و خاص

بسیاری از افرادی که مایل هستند سفارش تولید مقاطع خاص را ارائه دهند در مورد چگونگی تولید مقاطع اطلاعاتی ندارند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مواد اولیه مصرفی برای تولید مقاطع از کشورهای اروپایی و ژاپن تامین می گردد. البته که کارخانه های متفاوتی مانند کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مقاطع را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌ دهد. هر یک از مواد اولیه برای تولید مقاطع دارای ترکیبات شیمیایی خاصی هستند. به همین دلیل خواص مکانیکی مناسبی دارند.

 

 

در این صورت زمان تولید مقاطع خاص برای سازنده و همچنین برای مصرف کننده مشکلی به وجود نمی آید. ورق های فولادی و هر یک از دیگر مقاطع با استانداردهای مشخص شده‌ ای از نظر ترکیبات شیمیایی، ابعاد و غیره تولید می‌ شوند. ورق های خام و مقاطع فولادی بعد از ورود به کارخانه باید توزیع شوند. بر اساس مصرف و ابعاد در بخش های متفاوت انبار گردند تا پس از آن وارد پروسه تولید شوند.

مراحل تولید هر یک از قطعات خاص فولادی

مراحل تولید هر یک از انواع مقاطع خاص بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد. کلاف هایی که برای تولید مقاطع خاص تهیه می شوند را باید در دستگاه های برش قرار دهند. پس از آن کلاف ها به نوار هایی که عرض مشخص شده ای دارند تبدیل خواهند شد. هر یک از دستگاه هایی که برای تهیه مقاطع خاص مورد استفاده قرار می گیرند تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشند. این دستگاه ‌ها ویژگی ها و امکانات متفاوتی دارند. ویژگی ها و امکانات آنها به نحوه بهره‌ برداری و سفارش خریدار بستگی دارد.

هر یک از دستگاه های برش مقاطع خاص به طور معمول دارای قسمت کلاف گیر، ذخیره کلاف گیر، میز حمل‌کننده، ضربه گیر، سیستم کنترل کننده کنار، سیستم باز کننده، طوق های کلاف و غیره می باشند. بعد از آنکه کلاف روی دستگاه کلافگی قرار می‌ گیرد کلاف گیر باید بچرخد. کلاف ها پس از باز شدن هر یک از انواع ورقه ها باید در قسمت زیر غلتک ها هدایت گردند. پس از آن ورق ها تخت و صاف می شوند.

قسمت ابتدایی ورق به وسیله گیوتین بریده می شود تا در قسمت های بعدی جهت جوشکاری مشکلی شکل نگیرد. پس از آن غلتک های تغذیه ای باید مقاطع خاص را به سمت دو قسمت اصلی هدایت سازند. تیغه هایی که پس از عملیات حرارتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند سختی شان به 59 الی 61 راکول می رسد. حرکت هر یک از مقاطع فولادی به وسیله دو شافت جدا کننده انجام می شود. بعد از این مرحله، کشیده شدن مقاطع خاص آغاز می گردد. به وسیله نوار جمع کن این مرحله باید انجام گردد. در پایان مقاطع را دسته بندی می کنند و به قسمت های متفاوت خطوط تولید انتقال می دهند.

شرکت تجارت فولاد فراز با دارا بودن خط تولید جهت تولید مقاطع خاص صنعتی نیمه سبک، آمادگی تغییر خط و تولید سفارشی جهت نیل به اهداف مشتریان را دارد.