سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

44117901۰۲۱

با ما در تماس باشید

صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

فولاد، مهم‌ترین و پرکاربردترین فلز مورد استفاده در تمام مراحل تولید و فرآوری تا توزیع محصولات تصفیه شده در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.تحمل فشار و حرارت بالا و همچنین مقاومت در برابر تماس با مایعات خورنده مانند اسید از مهمترین عوامل انتخاب جنس و گرید مقاطع به کار رفته در این صنعت می باشد.لوله‌های فولادی بدون درز یا لوله مانیسمان که بدون خط جوش تولید می‌شوند، مقاومت و استحکام بالایی در برابر فشارهای وارده داشته و به دلیل مقاومت در برابر حرارت‌های بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در صنعت نفت و گاز به شمار می‌روند. لوله‌های مانیسمان از جمله پرکاربردترین محصولات فلزی فولادی مورد استفاده در این صنعت هستند. که شامل:

 

1- لوله‌های هسته خارجی

2- لوله‌های هسته داخلی

3- لوله‌ی جداری

4- لوله‌ی حفاری، می شود.

لوله مانیسمان در بخش‌های مختلفی از صنعت نفت و گاز به کار می‌رود مثل:
  • صنایع بالادستی لوله‌های OCTG
  • در انتقال و پخش سیالاتی مانند نفت و گاز، یا همان صنایع میان دستی
  • لوله‌کشی برای پالایش نفت و گاز یا صنایع پایین دستی
  • لوله‌کشی برای کاربردهای عمومی
متداول ترین لوله مانیسمان های مورد استفاده در نفت و گاز و پتروشیمی:

دارا بودن نشان استاندارد ملی و بین‌المللی که توسط مراکز کنترل کیفیت و سنجش تست شده‌‌اند و دارای گارانتی، شناسه کد، نام تجاری معتبر بر روی لوله مانیسمان، نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است، استانداردهای بین‌المللی ASME B۳۶.۱۰، B۳۶.۱۹ مخصوص استفاده در صنایع پتروشیمی هستند. استاندارد ASME B۳۶.۱۰ مخصوص لوله مانیسمان کربنی و همچنین لوله مانیسمان کم‌آلیاژ بوده قطر آنها بین ۸.۱ تا ۲۴ اینچ است. استاندارد B۳۶.۱۹ نیز مختص لوله‌های مانیسمان استنلس استیل، دوبلکس و لوله مانیسمان آلیاژ نیکل است.

  • لوله مانیسمان کربن استیل : A333- A106- ASTM A53-API 5L
  • لوله مانیسمان فولادی آلیاژ کروم: ASTM A335 grade P5-p19
  • لوله مانیسمان استنلس استیل رده ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۲۱ و ۳۴۷
  • لوله‌های دوبلکس و سوپر دوبلکس 316 و314
  • لوله مانیسمان ساخته شده از آلیاژهای مختلف نیکل

مخازن تحت فشار غالبا به دو شکل استوانه ای و کروی ساخته می شوند.

طراحی آن شامل پارامترهایی مثل حداکثر فشار عملیاتی و درجه حرارت ایمن، ضریب ایمنی، میزان خوردگی مجاز و حداقل دمای طراحی می‌باشد.

ورق فولادی A537 CL1 برای بویلر ها و مخازن تحت فشار گاز مورد استفاده قرار می گیرند.ورق فولادی A537 CL1 باید در همه ضخامت ها نرمالایز شود. ورق های فولادی A537  به طور معمول در صنعت نفت، پتروشیمی و گاز کاربرد دارد. ماده ASTM A537 CL1 یک فولاد نرمالایز است. این فولاد در شرایط حرارت بالا حرارت کار می کند و در نتیجه عملکرد و استحکام کششی بیشتری نسبت به استاندارد های امریکایی ASTM A516 نشان می دهد. این فولاد ، فولادی ایده آل برای استفاده در بویلر های تحت فشار ، دیگ های بخار و مخازن تحت فشار است. برای اطمینان از کیفیت این ورق ها هر پارت تولیدی تحت آزمایشات دقیق صنعتی قرار می گیرد . این آزمایشات شناسایی مواد ، آزمون خوردگی بین دانه ای، آزمون مقاومت در برابر انفجار، آزمون سختی، ازمون های غیر مخرب، تست اولتراسونیک، آزمایش ماکرو، آزمون میکروسکوپی، آزمون شیمیایی، آزمون مکانیکی می باشد.